میزان مصرف رنگ خط کشی برای خیابان های شهری بسته به نوع و زمان آسفالت که چه مدت زمانی از آن میگذرد که آیا تازه یا فرسوده باشد فرق می کند.برای اسفالت های قیر زده رنگ پیشنهاد نمیشود چون فقط اتلاف وقت و هزینه است. برای خط کشی خیابان به عرض 15 سانتی متر با ضخامت 700 میکرون تر و خشک 350 میکرون 130 تا 140 گرم رنگ خط کشی سرد تقریبا جواب میدهد با پرت رنگ ممکن است به 140 گرم بر متر طول یا 140 کیلو گرم بر کیلومتر مفید مصرف شود. در خرید عمده رنگ خط کشی دقت کنید که بهترین و بزرگترین فروشنده رنگ ترافیکی را انتخاب کنید. چون بهترین کار در اجرای خط کشی کیفیت کار و حفظ ابروی شماست.
نکاتی در مورد خط کشی خیابان
جنس خطکشی از رنگ و رزین است.خطکشی با رنگ سرد،گرم و چند جزئی از رایجترین نوع خطکشی معابر شهری محسوب میشود.رنگ سرد دوام کمتری دارد و در معابر با تردد کمتر از آن استفاده میشود و در مقایسه با سایر رنگها ارزانتر است.رنگ گرم نسبت به رنگ سرد دوام بیشتری دارد ولی نسبت به رنگ چند جزئی ضعیفتر است.این رنگ با هاردنر مخصوص ترکیب میشود و برای خطکشی طولی و عرضی در مناطقی که تردد متوسط دارند استفاده میشود.رنگ دو جزئی ترافیکی که علاوه بر رنگ از هاردنر و رزین هم در آن استفاده شده است رنگی بسیار مقاوم است و قابلیت شکل پذیری بالایی دارد. از این رنگ علاوه بر خطکشی معابر پر تردد برای کشیدن اشکال و زمین نوشته ها هم بکار گرفته میشود.تنها ایراد این نوع خطکشی در شیوه نادرست اجرای آن میباشد که در زمان بارندگی باعث لغزندگی سطح معبر میشود.جنس خطکشی باید به گونه ای باشد که نور را منعکس کند به همین دلیل در خطکشیهای گرم و دو جزئی از گلسبید استفاده میشود.
در مواردی که سطح مورد نظر نور را به خوبی منعکس نمیکند باید از پرایمر سیاه رنگ در جهت زیر سازی خطکشی قبل از انجام خطکشی استفاده کرد.اجرای خطکشی های طولی با دستگاه حطکشی صورت میگیرد ولی خطکشی عرضی و زمین نویسی معمولا با دست و بوسیله شابلون صورت میگیرد.ضخامت خطکشی طولی بوسیله دستگاه قابل اجراست و تنظیم میشود و بصورت یکنواخت اجرا میشود ولی در ترسیمهای دستی معمولا ضخامت قسمتهای مختلف یکسان نیست. به طور کلی در هیچ روشی از خطکشی نباید ضخامت خطکشی از6000 میکرون بیشتر شود.رنگ خط کشی آسفالت راهکاری است که برای فراهم نمودن سیستم ایمنی جاده ها و خیابانها اجرا می شود.
خرید رنگ خط کشی خیابان
مهمترین نکته درباره خرید رنگهای آسفالت و خیابان به کار گیری رنگ روشن در است. رنگ روشن به رانندگان کمک می کند که از حدود خودشان تجاوز نکنند، تقریبا هیچ جایی بجز رنگ زرد و سفید از رنگ دیگری برای خط کشی های آسفالت ها استفاده نمیکنند. رنگ زرد خط کشی ها اعلام خطر و رنگ سفید خط کشی ها مساعد بودن شرایط را نشان میدهد. رنگهای ترافیکی دو جزئی و تک جزئی زمینه خاص خود دارای کابردهای متفاوت و متنوعی هستند. از نوع دو جزئی در اجرای خط کشی های محوطه ها و پارکینگها استفاده می شود.
خط کشی های طولی و عرضی در سطوح سواره روها و با استفاده از مواد متنوعی به کار گرفته می شوند. رایج ترین این مواد، رنگ و مواد ترموپلاستیک است. خاصیت انعکاسی خط کشی ها نیز از طریق اضافه نمودن گلسبید به رنگ ایجاد میشود. هنگامی که این مواد در داخل رنگ، قبل از استفاده مخلوط می شوند، درگذر زمان و در اثر سایش لایه های رنگ بر روی آنها، حالت انعکاس پدیدار می شود. مواد ترموپلاستیک به صورت خود به خود خاصیت انعکاسی داشته و نیازی به مواد افزودنی ندارند.در مناطقی که بارش برف رایج نمیباشد و عمل برفروبی انجام نمیشود، رنگ و یا مواد ترموپلاستیک را می توان در کنار ابزاری که دارای خصوصیت انعکاسی می باشند استفاده کرد. این ابزارها قابلیت تشخیص خط کشی ها توسط رانندگان را در شب افزایش می دهند. ابزارهای منعکس کننده نور در هوای بارانی نیز قابل مشاهده بوده و به آسانی از بین نمیروند. در مناطقی که بارش برف و برفروبی پدیدهای رایج می باشد، این بازتاب ها در حین برفروبی آسیب می بینند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.